SHARE

Όνομα: BMW Turbo

Έκανε ντεμπούτο: Το 1972 στο Paris Motor Show.

Χαρακτηριστικά: Βασίζεται σε ένα τροποποιημένο πλαίσιο της 2002, 4-κύλινδρος turbo κινητήρας τοποθετημένος στο κέντρο, 2.0-λίτρων, 200 ίπποι, κίνηση πίσω, 0-100 km/h σε 6,6 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 250 km/h.

Γιατί το θυμάμαι τώρα: Δε θα περάσει στην ιστορία μόνο ως το πρώτο concept της BMW, αλλά ως πηγή έμπνευσης για το σχεδιασμό της M1 και των πρωτοποριακών τεχνολογιών που διέθετε.

Η BMW χρειάστηκε να περάσει μια δύσκολη περίοδο τη δεκαετία του ’60, όταν αντιμετώπισε πολλά οικονομικά προβλήματα, αλλά ήταν αποφασισμένη να επανέλθει στην κορυφή στις αρχές της δεκαετίας του ’70. Για να πει σε ολόκληρο τον κόσμο ότι είναι εδώ, κατασκεύασε ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο με βάση τη 2002, που διέθετε υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα.

Ήταν στην πραγματικότητα το πρώτο turbo αυτοκίνητο της BMW, με τη 2002 Turbo, που παρουσιάστηκε το 1973, να αποτελεί την πρώτη BMW παραγωγής με turbo κινητήρα.

Το σφηνοειδές κουπέ σχεδιάστηκε από τον Paul Bracq, που οραματίστηκε την Turbo με αναδυόμενους προβολείς, εντυπωσιακές πόρτες και μερικώς καλυμμένους πίσω τροχούς. Το εξωτερικό στυλ πήρε η θρυλική M1 και έγινε πηγή έμπνευσης σε μελλοντικά μοντέλα παραγωγής, όπως η Z1 και η Σειρά 8 πρώτης γενιάς.

Ενώ τα περισσότερα αυτοκίνητα παραγωγής εκείνης της εποχής είχαν προφυλακτήρες, που αποτελούσαν ουσιαστικά επεκτάσεις στο αμάξωμα, η BMW τους ενσωμάτωσε με προσοχή στο αμάξωμα της Turbo. Η ενσωμάτωση των προφυλακτήρων στο σχήμα του αυτοκινήτου και η χρήση προφυλακτήρων από αφρώδες υλικό βελτίωσαν σημαντικά την ασφάλεια, ενώ προστέθηκαν δοκοί πλευρικής πρόσκρουσης για την απορρόφηση δύναμης σε περίπτωση σύγκρουσης. Υπήρχε ακόμη και ένα ενσωματωμένο roll cage για πρόσθετη προστασία, καθώς και ABS.



Ίσως το πιο ενδιαφέρον χαρακτηριστικό της BMW Turbo concept ήταν το σύστημα προειδοποίησης για φρενάρισμα που βασιζόταν σε ραντάρ, το οποίο θα μπορούσε κανείς να περιγράψει ως πρόγονο του σημερινού ενεργού συστήματος ελέγχου της ταχύτητας. Πώς λειτουργούσε; Μια οθόνη τοποθετημένη στο εσωτερικό έδειχνε την απόσταση από το όχημα μπροστά. Με βάση την ταχύτητα του αυτοκινήτου και όταν η απόσταση των δύο οχημάτων έπεφτε κάτω από ένα προκαθορισμένο επίπεδο, ο οδηγός ειδοποιούταν μέσω ακουστικών προειδοποιήσεων.

Μόνο δύο αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν, με το πρωτότυπο να είναι ένα όχημα που έτρεχε  σε διάφορες εκδηλώσεις. Το δεύτερο ήταν σχεδόν το ίδιο, με εξαίρεση το χρώμα που από πορτοκαλί έγινε καφέ και είχε διαφορετικά σποτάκια στους πίσω τροχούς.

Comments

comments

SHARE

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.