SHARE

Όνομα: BMW X5 Le Mans

Έκανε ντεμπούτο: To 2000 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης

Χαρακτηριστικά: Κινητήρας V12 με 700 ίππους και ροπή 700 Nm, πίσω κίνηση, 0-100 km/h σε 4,7 δευτερόλεπτα, μέγιστη ταχύτητα 278 km/h

Γιατί το θυμάμαι τώρα: Με ένα κινητήρα που προέρχεται από τη McLaren F1, η μοναδική X5 LM παραμένει μέχρι σήμερα το ισχυρότερο SUV που έκανε ποτέ η BMW.

Πολύ πριν η BMW παρουσιάσει την έκδοση M της X5, οι Βαυαροί έκαναν κάτι ακόμα πιο hardcore. Την πειραματική Le Mans (LM), που πήρε το όνομά της από τον κινητήρα που κρύβεται κάτω από το καπό της. Έναν ατμοσφαιρικό V12, 6.0 λίτρων, που προέρχεται από την αγωνιστική McLaren F1, που κέρδισε το Le Mans και χρησιμοποιήθηκε επίσης από την BMW V12 LMR.

Στην BMW X5 Le Mans, ο κινητήρας απέδιδε 700 hp (514 kW) και 700 Nm ροπής στις 5.000 σ.α.λ. Ήταν δηλαδή πιο δυνατή από τη σημερινή X5 M, η οποία χρησιμοποιεί έναν 4.4-λίτρων, V8, biturbo κινητήρα, 575 hp (423 kW).

Είναι αυτονόητο ότι υπάρχουν και άλλες μεγάλες διαφορές μεταξύ των δύο SAV. Ακριβώς για να σας δώσουμε μερικά παραδείγματα, η X5 Le Mans είχε κίνηση πίσω και ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων, ενώ η σημερινή X5 M διαθέτει xDrive και μια μετάδοση Steptronic με οκτώ ταχύτητες.

Σε σύγκριση με μια X5 εκείνων των ημερών, η Le Mans είχε σκληρότερη ανάρτηση, η οποία μείωνε την απόσταση από το έδαφος κατά 30 χιλιοστά. Από έξω, φαινόταν σχεδόν το ίδιο με το κανονικό μοντέλο παραγωγής, με εξαίρεση τους τροχούς των 20 ιντσών, με ελαστικά 315/35 και στους δύο άξονες. Η BMW ποτέ δεν έδωσε λεπτομέρειες σχετικά με το βάρος του οχήματος, αλλά είπε ότι είχε διανεμηθεί 51:49 μπροστά/πίσω, σχεδόν τέλεια.


Εσωτερικά, τοποθετήθηκαν bucket καθίσματα, δεν υπήρχε ηχοσύστημα και αντ’ αυτού τοποθέτησαν τρία όργανα, που έδιναν διάφορες πληροφορίες.

Όσον αφορά τις επιδόσεις, η X5 Le Mans χρειάστηκε 4,7 δευτερόλεπτα για να φτάσει στα 100 km/h, ήταν μισό δευτερόλεπτο πιο αργή από τη νέα X5 M. Η επίσημη τελική ταχύτητα ήταν 278 km/ h, αλλά αργότερα κατάφερε να πιάσει 310 km/ h στο τμήμα Döttinger Höhe του Nürburgring.

Μιλώντας για αυτό, ο Hans-Joachim Stuck κατάφερε να κάνει έναν γύρο στο Ring σε 7 λεπτά και 50 δευτερόλεπτα, δηλαδή περίπου εννέα δευτερόλεπτα πιο αργά από την Porsche Cayenne Turbo S, επισήμως το ταχύτερο SUV παραγωγής στο Ring με 7:59 χρόνο γύρου. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η LM κατασκευάστηκε πριν από 17 χρόνια, η απόδοση είναι ακόμα πιο εντυπωσιακή.

Η BMW είπε από την αρχή ότι η X5 Le Mans ήταν καθαρά ένα project, χωρίς καμία πρόθεση για να μπει στην παραγωγή.

Comments

comments

SHARE