SHARE

Όνομα: BMW Z22

Έκανε ντεμπούτο: 1999

Χαρακτηριστικά: Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 136 ίππων, συνεχώς μεταβαλλόμενο κιβώτιο ταχυτήτων, πίσω κίνηση.

Γιατί το θυμάμαι τώρα: Χάρη στις «70 τεχνικές καινοτομίες και 61 πρωτοποριακές εφευρέσεις», το Z22 έπρεπε να μπει στα άρθρα «Το concept που ξεχάσαμε».

Αναπτύχθηκε από την BMW Technik GmbH, το Z22 ήταν μια τεχνολογική βόμβα όταν παρουσιάστηκε πριν από 18 χρόνια. Εξοπλισμένο με τα πάντα, από head-up display μέχρι πλευρικές κάμερες και ανιχνευτή δακτυλικών αποτυπωμάτων ενσωματωμένο στο τιμόνι, το concept ήταν ένα από τα πιο προηγμένα project που ανέπτυξε το think tank της BMW. Είχε adaptive headlights και χρησιμοποιούσε συστήματα φρένων brake-by-wire και steer-by-wire.

Εντάξει, ίσως να μην είναι τόσο όμορφο όσο το 507 roadster του 1950. Ήταν ένα «αριστούργημα με μηχανικό σχεδιασμό», το Z22 είχε σχεδόν το ίδιο αποτύπωμα με τη Σειρά 3 (E46), αλλά με το μεταξόνιο της σειράς 7 (E38).

Κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα, το πλαίσιο των επιβατών του Z22 είχε πολλά κοινά χαρακτηριστικά με το monocoque σασί ενός μονοθέσιου Formula 1.

Το εσωτερικό του μπορεί να περιγραφεί καλύτερα σαν καμπίνα του i3 από τα τέλη της δεκαετίας του 1990, με πολύ λίγους φυσικούς ελέγχους. Δεν είχε συμβατικό ταμπλό οργάνων καθώς όλες οι πληροφορίες εμφανίζονταν σε μια μεγάλη κεντρική οθόνη που ήταν εγκατεστημένη στο ταμπλό, ενώ ο εσωτερικός καθρέφτης αντικαταστάθηκε από άλλη ψηφιακή οθόνη. Ο σαρωτής δακτυλικών αποτυπωμάτων, που αναφέραμε προηγουμένως, χρησίμευσε ως υποκατάστατο του κλειδιού.


Η BMW δεν έδωσε στη δημοσιότητα τις επιδόσεις του αυτοκινήτου, αλλά ανέφερε ότι ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας του απέδιδε 136 ίππους (100 kW) στους πίσω τροχούς, μέσω μιας συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης (CVT). Το Z22 είχε μέση κατανάλωση καυσίμου 6 λίτρα/100 χλμ.

Παρόλο που ποτέ δεν θα έμπαινε ποτέ στην παραγωγή, το πρωτοποριακό Z22 ήταν πλήρως λειτουργικό.

Comments

comments

SHARE