SHARE

Όνομα: Porsche Tapiro.

Έκανε ντεμπούτο: Το 1970 στο Turin Motor Show.

Χαρακτηριστικά: Βασίζεται στην Porsche 914/6, κινητήρας στο κέντρο, απόδοσης 220 ίππων, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε ταχυτήτων, πίσω κίνηση, ανεξάρτητη ανάρτηση.

Γιατί το θυμάμαι τώρα: Όχι μόνο είναι μια από τις πιο ασυνήθιστες Porsche που έγιναν ποτέ, αλλά είναι επίσης το πρώτο αυτοκίνητο που είχε το σχήμα σφήνας της Italdesign.

Με ένα όνομα που προέρχεται από το χοιροειδές φυτοφάγο θηλαστικό, το one-off μοντέλο ξεκίνησε τη ζωή του ως Porsche 914/6, πριν προχωρήσει σε κάποιες δραστικές αλλαγές. Συνέχισε να επηρεάζει πολλά σχέδια του Giugiaro, συμπεριλαμβανομένων των Maserati Boomerang και DeLorean DMC-12. Σε σύγκριση με το αυτοκίνητο στο οποίο βασίστηκε, το Tapiro ήταν σχεδόν οκτώ εκατοστά μακρύτερο και 10 εκατοστά πλατύτερο, διατηρώντας παράλληλα το ίδιο μεταξόνιο.

Το γυαλί ήταν ένα σημαντικό στοιχείο σχεδιασμού του Giguiaro και είναι πιο εμφανές όταν κοιτάζετε το Tapiro από πάνω. Το πίσω μέρος του αυτοκινήτου είχε μια μεγάλη περιοχή πλεξιγκλάς, ενώ στο μπροστινό μέρος υπήρχε μια λειτουργική εισαγωγή αέρα στο επάνω τμήμα του παρμπρίζ.

Ενώ η Porsche 914/6 είχε κινητήρα 1.7 λίτρων και 2.0 λίτρων, το Tapiro διέθετε κινητήρα 2.4 λίτρων, με απόδοση 220 ίππους στις 7.200 σ.α.λ., ο οποίος συνδέονταν με μηχανικό κιβώτιο πέντε ταχυτήτων. H επίσημη τελική του ταχύτητα έφτανε τα 245 km/h.

Μετά την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο το 1970, το αυτοκίνητο έκανε ντεμπούτο στο Ηνωμένο Βασίλειο και ένα χρόνο αργότερα στο Los Angeles Imported Automobile and Sports Car Show. Το 1973, εμφανίστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Βαρκελώνης, πριν πωληθεί στον Waldo de los Ríos, συνθέτη από την Αργεντινή.

Η συνέχεια τις ιστορίας του Tapiro είναι θολή, καθώς κάποιοι λένε ότι το αυτοκίνητο διαλύθηκε σε ατύχημα, ενώ άλλοι πιστεύουν ότι ήταν θύμα πυρκαγιάς στη Μαδρίτη. Μια εικόνα υποδηλώνει ότι το δεύτερο σενάριο είναι το πιο πιθανό.

Υπήρχαν σχέδια για την αποκατάσταση του αυτοκινήτου, αλλά δεν πραγματοποιήθηκαν ποτέ. Τελικά, το Tapiro πωλήθηκε στο Giugiaro και ήταν για λίγο τοποθετημένο έξω από την έδρα της εταιρείας.



Comments

comments

SHARE