Η αποκλειστική συνέντευξη του Alex Fontana στο automotors.gr

Η αποκλειστική συνέντευξη του Alex Fontana στο automotors.gr

4879
2
SHARE



O Ελληνοελβετός οδηγός Alex Fontana αγωνίζεται στην κατηγορία GP3. Γεννήθηκε στο Lugano της Ελβετίας στις 5 Αυγούστου του 1992 από μητέρα Ελληνίδα, που κατάγεται από τη Ρόδο.

Σε ηλικία 3,5 ετών ξεκίνησε να τρέχει με καρτ και το 2007 κέρδισε το ελβετικό KF3 πρωτάθλημα. Το 2008, έγινε πρωταθλητής στην Bridgestone Cup της Ελβετίας στην κατηγορία ΚF2.

Το 2009 οδήγησε για την MG Motorsports στο πρωτάθλημα Ιταλικής Formula Azzura, ενώ το 2010 πήγε στην Ιταλική Formula 3 στην ομάδα Corbetta Competizioni. Από το 2011 ο Fontana αγωνίζεται στην κατηγορία GP3 και έχει πολλές νίκες στο ενεργητικό του.

Διαβάστε τη συνέντευξη:

Alex πες μας πώς και πότε ξεκίνησες να ασχολείσαι με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Συνέβη όταν ήμουν 3,5 ετών. Ήμασταν στη Ρόδο, η μητέρα μου είναι από εκεί και επειδή ο πατέρας μου δεν ήθελε να πηγαίνει στην παραλία για μπάνιο κάθε μέρα το καλοκαίρι, αποφάσισε να πηγαίνουμε για go kart, μιας και ήταν οπαδός του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Μια μέρα έφτιαξε ένα μικρό καρτ για μένα και έτσι ξεκίνησα.

Έκτος από ταλέντο τι άλλο χρειάζεται για να φτάσει κάποιος σε επαγγελματικά επίπεδα;

Ένα πρώτο κεφάλαιο και budget είναι σημαντικό για να ξεκινήσεις. Αν ποτέ δεν έχεις οδηγήσει και δεν έχεις συγκεκριμένους φίλους που θέλουν και μπορούν να σε βοηθήσουν, δεν μπορείς να βρεις χορηγούς μέχρι να ξεκινήσεις να οδηγείς πραγματικά. Αλλά για να ξεκινήσεις να οδηγείς θα πρέπει να έχεις ένα budget, οπότε είναι ένας κύκλος που κάνει το μηχανοκίνητο αθλητισμό ένα από τα πιο δύσκολα αθλήματα για να ξεκινήσει κάποιος. Θέλει επίσης θυσίες. Διότι όπως και σε άλλες δραστηριότητες, ο μηχανοκίνητος αθλητισμός σε επαγγελματικό επίπεδο σου παίρνει όλο σου το χρόνο και όταν είσαι νέος, δεν είναι εύκολο να το δεχτείς.

#1 Alex Fontana (CHE) - ART Grand Prix

Τι συμβουλές δίνεις στους μικρούς Έλληνες θαυμαστές σου που θέλουν να ασχοληθούν με το άθλημα επαγγελματικά;

Να επιλέξουν από ποιά κατηγορία θέλουν να ξεκινήσουν. Για να βρουν ένα budget, θα πρέπει να σχεδιάσουν απόλυτα όλα τα βήματα τους και να έχουν ένα σαφές πρόγραμμα να παρουσιάσουν. Αν δεν έχουν μεγάλο budget για να ξεκινήσουν, ας ξεκινήσουν με μικρό. Είναι καλύτερα να επιλέξουν μια κατηγορία που δεν είναι τόσο διάσημη και να κερδίζουν, από το να επιλέξουν μια πιο μεγάλη, στην οποία δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν στα χρήματα και να μην έχουν αποτελέσματα.

Μίλησέ μας για την περσινή σου χρονιά στο GP3, για την ομάδα σου, την ART Grand Prix και ποια είναι τα σχέδιά σου για τη φετινή χρονιά;

Ήταν μια χρονιά με σκαμπανεβάσματα. Είχαμε ένα πρόβλημα με το πρώτο μηχανικό που αποφάσισαν να μου δώσουν και δεν πήρα κανένα βαθμό σε 10 αγώνες. Στη συνέχεια τα πράγματα πήγαν καλύτερα, ανέβηκα δύο φορές στο βάθρο. Η ομάδα μου ήταν εκπληκτική, αλλά δεν μπορούσα να συνεργαστώ με το πρώτο μηχανικό και το μονοθέσιο που μου έδινε δεν ήταν στο οδηγικό μου στυλ. Έκανα και εγώ κάποια λάθη στις εκκινήσεις, έτσι δεν κατάφερα να πάρω βαθμούς. Τελείωσα τη χρονιά στην 11η θέση από τους 30 συμμετέχοντες, δεν είναι και σπουδαίο αποτέλεσμα, αλλά αν σκεφτεί κανείς ότι πήρα βαθμούς μόνο σε 4 αγώνες από τους 18, δεν ήταν και άσχημη χρονιά. Πρέπει να πω ότι μερικές φορές ήμασταν και άτυχοι. Το GP3 είναι πολύ δύσκολο πρωτάθλημα γιατί έχει μόνο μια περίοδο δοκιμαστικών για δύο αγώνες.

Για το 2015, είμαι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσω ότι θα είμαι στο GP3 με την ομάδα Status GP.

Alex Fontana 1

Ποια ήταν η καλύτερη αγωνιστική σου χρόνια μέχρι τώρα;

Πιστεύω το 2011, όταν κέρδισα το Ευρωπαϊκό F3 Open με μια ομάδα που όλοι πίστευαν ότι δεν ήταν καλή. Δεν ξεχνώ το 2013, όταν έγινα ο πρώτος Έλληνας που δοκίμασε μονοθέσιο της Formula 1.

Μίλησέ μας για τη Formula 1. Την εμπειρία σου με το μονοθέσιο, την απίστευτη ταχύτητα που αναπτύσσει, τις διαφορές με το GP3.

Ήταν μια μεγάλη εμπειρία. Όταν οδηγείς ένα μονοθέσιο της Formula 1, δεν μπορείς να πιστέψεις πόσο γρήγορο είναι. Φτάνεις αμέσως στη στροφή, φρενάρεις αργότερα από ότι στο μονοθέσιο του GP3, μπαίνεις με 20 χλμ/ώρα παραπάνω στη στροφή και πιάνει τη μέγιστη ταχύτητα γρηγορότερα. Η κάθετη δύναμη είναι απίστευτή. Πήρα τη μεγάλη στροφή Signes στη πίστα Paul Ricard με 296 χλμ/ώρα πολύ εύκολα. Αυτή η ταχύτητα είναι η μέγιστη που μπορεί να πιάσει ένα μονοθέσιο στο GP3 σε ευθεία.

Ποιος είναι ο αγαπημένος σου οδηγός και γιατί;

Δεν έχω ένα αγαπημένο οδηγό, αλλά φοράω το κράνος του οδηγού της Formula 1, Tom Pryce, ο οποίος πέθανε το 1977 στο Grand Prix του Kyalami. Έκανα μερικές αλλαγές και το φοράω πάντα εις μνήμη του, γιατί πέθανε σύντομα και άξιζε περισσότερα.

Ποιο είναι η αγαπημένη σου πίστα και γιατί;

Η Imola, επειδή έχει τη διάταξη της παλιάς σχολής που αγαπώ. Μου αρέσει να περνώ πάνω από τα kerbs σαν να μην υπάρχει αύριο.

Alex Fontana

Τι αυτοκίνητο οδηγείς στην καθημερινή σου ζωή και ποιο είναι το αγαπημένο σου;

Αυτή τη στιγμή οδηγώ ένα σούπερ “ισχυρό” Opel Adam 55 ίππων, που χρηματοδοτείται από το Garage Stadio στο Lugano. Δεν μου αρέσει να οδηγώ γρήγορα στους δρόμους ούτως ή άλλως. Αλλά όταν θέλω να είμαι “cool” χρησιμοποιώ τη μηχανή μου, μια Harley Davidson 883 Special. Τα αγαπημένα μου αυτοκίνητα είναι η Lotus Exige S, το Dodge Challenger και το Weissman.

Ποια είναι τα χόμπι σου;

Μου αρέσει να παίζω τσέλο, να πηγαίνω σε metal/rock συναυλίες, να διαβάζω, να γράφω, να τρελαίνομαι με το mountain bike μου στις Ελβετικές Άλπεις και να επισκέπτομαι την Ελλάδα. Έρχομαι κάθε χρόνο στην Ελλάδα, αλλά δεν μπορώ να μείνω πολύ. Ακόμη οι μισοί συγγενείς μου βρίσκονται εκεί.

Πότε ήταν η τελευταία φορά που επισκέφθηκες την Ελλάδα και που πήγες;

Η οικογένειά μου είναι από τη Ρόδο, αλλά έχω ξαδέρφια και στην Αθήνα. Έτσι πάω στην Αθήνα και τη Ρόδο. Συνήθως έρχομαι στην Ελλάδα μια ή δύο φορές το χρόνο.

Alex J. Fontana

Θέλεις κάτι να πεις κάτι στους Έλληνες θαυμαστές σου;

Καθημερινά έχω την τύχη να έχω όλο και περισσότερους φίλους και οπαδούς από την Ελλάδα. Ξέρω ότι πολλοί από εσάς είναι δύσκολο να πιστέψετε ότι έχετε ένα πραγματικό Έλληνα οδηγό, καθώς δεν ζω στην Ελλάδα και δεν έχω Ελληνικό όνομα στο μονοθέσιο. Παρ `όλα αυτά, στο κράνος μου, στο μονοθέσιο και στην αγωνιστική στολή μου έχω πάντα την ελληνική σημαία, ακόμη και ας μην έχω χορηγούς από την Ελλάδα και θα την έχω για ΠΑΝΤΑ. Ονομάζομαι Fontana όσο και Koufalakis και θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους εσάς που με υποστηρίζετε για αυτό που κάνω στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης καθημερινά. Σας ευχαριστώ πολύ και θα σας δω το καλοκαίρι!

H ομάδα του automotors.gr ευχαριστεί τον Alex Fontana και του εύχεται καλή επιτυχία για τη φετινή σεζόν με τη νέα του ομάδα.

Comments

comments

SHARE

2 ΣΧΟΛΙΑ

LEAVE A REPLY

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.